Skip to main content

Czasy niezniszczalnej Nokii 3310 dawno już minęły. Chociaż obecnie telefony komórkowe stały się bardziej funkcjonalne i z powodzeniem mogą zastąpić laptop, dużo łatwiej je uszkodzić. Biorąc pod uwagę, że zakup tabletu lub smartfona to niemały wydatek, warto w jakiś sposób zabezpieczyć się przed jego utratą lub zniszczeniem, dzięki polisie. Jak ubezpieczyć telefon? Czy jest to opłacalne? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Gdzie ubezpieczyć telefon

Telefon komórkowy można ubezpieczyć u operatora sieci komórkowej, najczęściej przy jego zakupie. Jednak wymaga to podpisania dodatkowej umowy. Zakres ochrony obejmuje naprawę sprzętu lub jego wymianę, w przypadku uszkodzenia. Ubezpieczeniu podlega zarówno telefon na abonament, jak i na kartę. Należy jednak wziąć pod uwagę, że właściciele sieci komórkowe często wprowadzają wiele ograniczeń. Przykładowo, bywa, że telefon można ubezpieczyć tylko w czasie pierwszych trzech miesięcy od zakupu. Alternatywny wariant to ubezpieczenie tabletu lub smartfona w agencji ubezpieczeniowej.Wiele firm ubezpieczeniowych oferuje polisę zarówno dla osób indywidualnych, jak i firm.

Ubezpieczenie telefonu — co to jest i jak działa

Ubezpieczenie telefonu działa podobnie jak ubezpieczenie AC pojazdu. Odszkodowanie zostanie wypłacone przez ubezpieczyciela, kiedy dojdzie do kradzieży, uszkodzenia lub całkowitego zniszczenia smartfona lub tabletu. Wszystko zależy oczywiście od zakresu ochrony, czyli tzw. grupy ryzyk. Najczęściej właściciele telefonu decydują się na ubezpieczenie wyświetlacza. Trudno się dziwić, skoro trzy na dziesięć uszkodzeń dotyczy właśnie ekranu. Większość ubezpieczycieli oferuje również ubezpieczenie na wypadek innego typu uszkodzeń, np. wskutek zalania. Równie ważne jest ubezpieczenie na wypadek kradzieży. Z racji tego, że na smartfony i tablety wydajemy z roku na rok coraz więcej, stały się one łakomym kąskiem dla złodziei. Zakup nowego telefonu to dziś wydatek nawet kilku tysięcy złotych. Dzięki polisie, pieniądze na nowy sprzęt otrzymasz w ramach odszkodowania.

Ubezpieczenie — ile kosztuje i od czego zależy

Wysokość ubezpieczenia zależy nie tylko od jego modelu i pierwotnej ceny. Znaczenie ma również czas użytkowania i związana z nim eksploatacja urządzenia. Należy liczyć się z tym, że w przypadku uszkodzenia dwuletniego telefonu, ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania równego jego pierwotnej wartości. Wysokość składki zaczyna się już od 10 zł miesięcznie. Wszystko zależy jednak od indywidualnej sytuacji właściciela telefonu oraz zasad ubezpieczyciela. Przykładowo, na inne warunki może liczyć przedsiębiorca, który w ramach ubezpieczenia elektroniki w firmie, ubezpiecza również służbowe telefony pracowników, a na inne klient indywidualny. Z wyższą składką muszą liczyć się na pewno osoby, które ubezpieczają telefon, który kiedyś został już uszkodzony. Natomiast na atrakcyjną ofertę mogą liczyć najczęściej stali klienci, którzy korzystają z innych polis w danej firmie.

Ubezpieczenie telefonu — na co zwrócić uwagę

Wybierając ubezpieczenie, szczególną uwagę należy zwrócić na listę wykluczeń, czyli sytuacji, w których ubezpieczyciel nie ma obowiązku wypłacenia odszkodowania. Do najpopularniejszych z nich zaliczymy zgubienie urządzenia oraz jego celowe uszkodzenie. Pełna lista wykluczeń znajduje się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.